W Polsce powstają dobre gry
Najlepsze tytuły produkowane nad Wisłą sprzedają się w wielomilionowych nakładach
Polska branża gier komputerowych ma stosunkowo krótką historię i jeszcze do niedawna była, poza nielicznymi wyjątkami, prawie niezauważana na świecie. Pierwszym tytułem, który zaistniał poza naszym krajem, był „Painkiller" stworzony przez warszawskie studio People Can Fly. Kupiło go (zadebiutował jesienią 2004 r.) 300 tys. użytkowników.
Na kolejne znaczące pozycje trzeba było poczekać kilka lat. Jesienią 2007 r. do sklepów trafił „Wiedźmin" firmy CD Projekt Red. Grę do tej pory kupiło 2,1 mln fanów. Wiosną 2010 r. zadebiutował „Sniper" spółki City Interactive. Również pokonał próg 2 mln kopii. Tę poprzeczkę udało się też przeskoczyć „Dead Island" Techlandu, który trafił na sklepowe półki jesienią 2011 r. Kilka innych tytułów sprzedało się w ilości ponad 1 mln kopii.
Budżety gier rosły w równie imponującym tempie. Największe polskie studia stać już na wydatek ponad 30 mln zł na pojedynczy tytuł. Jeszcze kilka lat temu taka kwota była poza ich zasięgiem.
Praca wre
Sukces wymienionych podmiotów sprawił, że w ostatnich dwóch latach w Polsce powstało wiele firm, które postawiły sobie za cel zarabianie na produkcji gier. Ich wysypowi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta